Wednesday, October 03, 2007

Vucko op bezoek!

Sinds zondagavond zijn we niet meer met drie maar met vier. Stephan Vuckovic (zilveren medaille OS Sydney) verblijft 4 dagen bij ons in onze condo. Tot dat Thomas Hellriegel aankomt in Hawaii. Sofie en ik hebben Stephan en Thomas leren kennen tijdens enkele stages in Club La Santa te Lanzarote. We komen goed overeen dus leek het ons leuk om Stephan enkele dagen te slapen te leggen. En zo heeft Tille er een nieuwe speelkameraad bij. Hopelijk wordt zijn vriendin niet vlug jaloers want Tille volgt hem overal. Hij is zelfs niet veilig voor haar in zijn eigen slaapkamer!

Ik las deze week ergens dat er iemand mijn leven als atleet maar saai vind. Een kleine reactie: Ten eerste heb ik de voorbije drie jaar meer meegemaakt dan de gemiddelde triatleet in heel zijn leven. Dus geloof me vrij: ik verkies saaiheid boven al die miserie. Ten tweede het is hier inderdaad wat saai. Ik zit hier vijf weken met mijn vrouw en dochter op een schitterend eiland. Ik train hier elke dag onder een zalig zonnetje in een idyllisch decor. En dan om de dag af te sluiten, ga ik nog eens met Tille en Sofie in het zwembad spelen. Maar inderdaad een kantoorjob in het regenachtige Belgie van negen tot vijf biedt iets meer afwisseling. -:)
Nu ga ik slapen want morgenvroeg staat er een zwemtraining in de oceaan met Vucko op het programma. Ik kan maar beter uitgeslapen zijn wil ik hem kunnen volgen!

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Je hebt groot gelijk om zo'n saai leven te leiden, ga er voor en laat je niks wijsmaken door de grijze menigte.
Succes Dirk Jan

7:26 AM

 
Blogger Peter De Wolf said...

Man,man,man toch. Die reactie was zeker en vast niet van een triatleet. Ik heb ook een kantoorjob in België. En ja het regent hier. Heel leuk als je 's avonds op de finse piste dieper wegzakt en de modder probeert te ontwijken. Ik vind uw leven zeker niet saai. Je hebt een keuze gemaakt op het juiste moment en je bent pro geworden. En in triatlon kan je dat redelijk lang doen. It's a way of life. Niet alle trainingsdagen zijn dezelfde. En bij alle voordelen zullen er ook wat nadelen zijn. Maar een kantoorjob heeft die specifiek voor- en nadelen ook. Bvb. wanneer trainen ? Tijdens de middagpauze snel wat baantjes trekken in het zwembad; 's avonds lopen op de piste tot ze het licht uitdoen, op zondag morgen fietsen. Er zijn 34 (!) belgen waarvan 4 pro die volgende week mee zullen doen aan het wereldkampioenschap. Waar een klein landje groot in kan zijn. Ik denk dat meedoen in Hawaï voor alle 34 zowat het hoogste is wat ze kunnen bereiken in hun sport. Neen, niet volledig juist: de pro's maken ook kans om te winnen en misschien sommige agegroupers ook. Dat vooruitzicht is zeker niet saai. Wat ik kan opmaken uit uw blog is dat het ginder allemaal dik in orde is: trainen, eten, in het zwembad spelen, vrienden ontmoeten, een beetje in vakantiesfeer genieten.
Doet dat ginder nog goed.
Volgende zaterdag zal ik zeker kijken.

9:15 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Jawel die man dat heeft gezegd is wel een triatleet hoor;-)
maar niet zo'n goeie, wel eentje met een kantoorjob, een redelijk leuke job : programmeren
en idd. ene die z'n trainingen opbouwt tijdens pendelen, middagpauzes en trainingen in het donker en tijdens aktiviteiten van z'n (3) kids.
En zoals velen onder ons z'n mentale training opbouwt in de kroeg met gelijkgestemden.

Hé Rutger, laat m'n opmerking niet aan je hart komen hé ... ik vind je uitstraling zeker niet saai, het laatste jaar dat je op televisie komt is het ook altijd met een smile ...
beschouw m'n opmerking ook positief ; het toont aan hoe wij triatleten en symphatisanten jullie blogs zéér belangrijk vinden en op de voet volgen ... en dat zal na mijn (misschien wat stoute opmerking) er zeker niet op verminderen.
Alvast veel succes den 13de, ik blijf je 's nachts volgen tot aan de finish ... kruip dan ff. in m'n bed; ga ontbijt halen voor m'n familie; en start om 11u. in Eindhoven voor de marathon
Den Event van Sjerrie&Friends in leuven kan ik ni mee pikken want als volwassen begeleider van een lokale chirogroep verwachten ze mij die avond op de moselsouper ...
al bij al : zo saai is is m'n leventje nu ook weer niet ;-)

11:59 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Hoe kan het nu saai zijn op Hawaii, dat is pas genieten!!!
Veel succes en geef er mo ne lap ep,op z'n west-vlaams!
Lode,Nancy en Xander Vaernewyck

12:12 PM

 
Anonymous Anonymous said...

Dag Rutger (en familie),

Veel succes den 13e en laat iedereen maar een poepje ruiken!

De mannen van Zonnebloemlaan 7

12:45 PM

 

Post a Comment

<< Home