Friday, November 17, 2006

De competitie

Vandaag was het mooi zomerweer. Ik hoop dat het morgen ook zo zal zijn. Vanmorgen nog eens gaan zwemmen (met mijn wetsuit aan) en daarna een tweede poging ondernomen om het fietscircuit te verkennen. Deze keer is het gelukt! In de namiddag ben ik, samen met Yves, nog eens naar de wedstrijd site gewandeld. Daar heb ik kennis gemaakt met de Belgische ambassadeur en zijn vrouw. Vriendelijke mensen en we zijn uitgenodigd om maandag, voor ons vertrek naar huis, nog iets te gaan drinken op het consulaat. Vanavond heb ik ook nog gebeld met Sofie. Ze wist me te vertellen dat er vast en zeker een boek zal worden uitgegeven omtrent mijn vermeende dopingaffaire. Eric Dupain, sportjournalist van de VRT, zal de auteur zijn.
Mogen is het wedstrijddag. Ik voel me goed, maar ik weet natuurlijk niet of ik erin geslaagd ben mijn conditie van Hawaii te behouden. Mijn ambitie is een podiumplaats te behalen. De voornaamste concurrenten zijn volgens mij de Australier Craig Alexander (vorige week nog het WK 70.3 gewonnen in Florida), de Brit Andrew Johns (heeft mij geklopt in de Marc Herremans Classic), de Deen Torbjorn Sindballe (vorig jaar de beste fietser in Hawaii), mijn teamgenoot Marino Vanhoenacker en uiteindelijk het ganse Franse team. Die zijn gevaarlijk omdat ze allen wegbleven uit Hawaii om zich te concentreren op deze wedstrijd. Bovendien zijn het allemaal goede zwemmers, waardoor ze meestal gezamenlijk als eersten uit het water komen en er dan als een ploeg vandoor gaan bij het fietsen. Voor hen die de wedstrijd live willen volgen, geef ik hier nog eens de website http://worldlongdistance2006.com/default.asp?PageID=7145

0 Comments:

Post a Comment

<< Home